El Projecte Educatiu de la Fundació Vedruna Catalunya Educació i de l’escola Vedruna Berga gira al voltant de sis eixos principals. Els sis eixos, que expliquem a continuació, expliciten una manera d’educar inspirada en la Proposta Educativa Vedruna i en el tarannà i en l’obra de Joaquima de Vedruna, en clau del segle XXI.
A la Llar d’Infants les activitats de la vida quotidiana formen l’eix central de l’ambient educatiu.
L’escola Vedruna Berga, treballa seguint una metodologia pròpia que hem anomenat APRENENTATGE GLOBAL. L’AG es basa en la complementarietat i la integració d’un ensenyament fonamentat en el treball inclusiu, competencial i en els espais d’aprenentatge.
Els espais físics i temàtics (ciències, llengua, matemàtiques…) estan adaptats a l’etapa psicoevolutiva de cada nen/a i permeten als nostres infants seguir el seu propi ritme d’aprenentatge i avançar segons les seves capacitats, interessos i iniciativa personal.
La implementació de la metodologia de l’Aprenentatge Global”, i en el cas més concret dels espais d’aprenentatge, permet als nostres infants poder seguir un itinerari propi, orientat a partir del seguiment tutorial com a element indispensable pel seu creixement personal i per a garantir l’èxit del procés. Es posa a l’abast dels alumnes una gran quantitat de materials que ajuden a poder iniciar processos d’investigació i recerca: observar, mesurar, comprovar, descobrir, imaginar, col·laborar, arriscar, transformar, reconèixer, relacionar, conversar, sentir, anticipar, pensar, compartir i, evidentment, emocionar-se aprenent i gaudir mentre s’aprèn.
L’etapa d’infantil està configurada per dos nivells o cicles. El primer nivell és la llar d’infants (0-3 anys) i el segon nivell és Petits (3-6 anys).
Els cursos que configuren el nivell de la llar d’infants són: Lactants, Llar 1 i llar 2.
Els cursos que configuren el nivell de petits són: P3, P4 i P5.
Al setembre, pocs dies abans de començar l’escola, es fa una entrevista entre la mestra, la família i l’infant, per a conèixer aquells aspectes rellevants i familiaritzant-se en l’espai.
Des de l’escola pensem que cada infant necessitarà un ritme diferent i que cada família teniu situacions laborals diverses.
Durant aquest primer temps d’adaptació a l’escola hi haurà els adults necessaris per a poder atendre tots els infants. Els horaris es podran flexibilitzar en funció de les necessitats dels nens i nenes i de la família. A mesura que anem observant que L’infant es familiaritza amb el nou entorn i les mestres, ampliarem l’horari fins a establir l’horari fix. Recomanem que aquest horari sigui el més estable possible, ja que és molt important per un bon procés de familiarització, seguretat i establiment de vincles.
La comunicació, família-escola és bàsica per afrontar aquests primers dies. L’escola utilitza la Plataforma Clickedu per fer arribar a les famílies l’agenda diària via mail. Les famílies tindran contacte diari amb les mestres en les entrades i sortides per a poder comentar aquelles informacions rellevants.
És un procés de canvi pels infants i és per això que és necessari i imprescindible una comunicació fluida entre l’escola i la família.
És important que l’inici d’aquest procés de canvi, treure el bolquer, no coincideixi amb altres canvis. És recomanable realitzar una petita entrevista amb la mestra, per a parlar, prèviament, sobre les mesures a tenir en compte. Aquest procés de canvi sempre s’iniciarà a casa, en entorn on ells se senten segurs i tenen més confiança.
És molt important que s’estableixi una comunicació diària i fluida entre família i escola, per a fer un treball conjunt i acompanyar a l’infant en tot aquest procés maduratiu i de canvi.
S’acorda conjuntament amb la família i es pren la decisió d’anar junts o separats, segons les característiques dels germans i la relació que tenen entre ells.
Els infants de la llar d’infants tenen a la seva disposició diversos espais per a poder realitzar l’estona de pati. Tot i que de vegades coincidim amb altres infants de l’escola, aquest aspecte és una oportunitat per l’aprenentatge i establiment de vincles entre alumnes. L’horari és d’11.00 a 12.00.
L’esmorzar es porta de casa i pot consistir en fruita fresca o iogurt, bastonets, mini entrepà saludable i variat.
L’han de portar dins d’una carmanyola o bock and roll, dins la motxilla.
Cada grup de la llar d’infants esmorza a la seva classe abans de sortir al pati, creiem que ha de ser un moment tranquil, per treballar aquest hàbit.
Creiem que la puntualitat és un valor important que cal anar fomentant en els infants i és important per garantir el bon funcionament de les activitats escolars.
La llar d’infants obre les seves portes a les 8.00 del matí.
A l’escola valorem molt les sortides tant en l’entorn proper de Berga, com per exemple el parc del Lladó, caminades pels carrers de Berga… indrets que ens permeten oferir experiències educatives.
Al llarg del curs, els alumnes de llar 2 duent a terme diverses sortides matinals pels entorns de l’escola i a final de culs es realitza una excursió de tot el dia fora de Berga
Les sortides i/o excursió és comuniquem a les famílies amb suficient antelació per a programar la data i el preu. Quan aquesta ho requereix. En el Pla Anual, que es fa arribar a les famílies, es descriuen les sortides programades durant el curs. Cal que la família autoritzi la participació de l’infant en aquestes activitats. Les sortides i/o excursions es cobren per ingrés bancari.
Les famílies del nivell de la llar d’infants reben a través de la Plataforma Digital Clikedu una agenda online. Cada dia hi ha contacte directe amb la mestra del teu fill/a. Sempre que sigui necessari es pot acordar una entrevista amb la mestra.
A la Llar d’infants els nens/es tenen una bata per posar-se sobre la roba. També els demanem una petita motxilla que pot ser aquesta o una altra.
A Vedruna Berga tenim un xandall de l’escola, són models propis que es poden adquirir online. Són recomanables per a fer psicomotricitat i per a les sortides, però no són obligatoris pels alumnes de la llar. (samarreta i pantaló de xandall hivern-estiu).
Els infants de la llar d’infants fan la migdiada després de dinar, entre 13 i 15 h aprox.
Dormir és una activitat necessària perquè amb ella es recupera l’equilibri físic i psicològic. El somni té un paper fonamental en el desenvolupament i benestar infantil i és important respectar-ho. Afavoreix els processos d’atenció i memòria i ajuda a consolidar el que s’ha après. Molts pares dubten de quantes hores és normal que dormin els seus petits segons l’edat, i fins quan necessiten fer la migdiada. Actualment, hi ha bastant consens sobre les hores de descans però en realitat la duració ideal és aquella que els permet realitzar les activitats diàries amb total normalitat.
Per a més informació vegeu els següents enllaços: 1r enllaç ; 2n enllaç
Sempre es truca a la família.
En cas d’accident, es prenen les decisions segons la gravetat d’aquest.
En cas de febre, malestar o possible malaltia contagiosa, es prega que la família vingui a buscar l’infant al més aviat possible.
L’escola no pot donar cap medicament sense un informe mèdic on s’indiqui la dosi i l’hora de preses d’aquest, també cal l’autorització de la família per poder-lo administrar.
Cal seguir el protocol de salut que té l’escola.
Entre les 8.00 i les 9.15 h del matí les famílies poden portar els seus fills/es. Els alumnes que entren a les 8.00, si ho necessiten poden portar un 1r esmorzar. Mentre estem fent aquesta entrada i rebuda dels infants del grup-classe els infants estan tenint una estona de joc lliure.
A les 9.15 es fa la rotllada de trobada inicial on tots els infants del grup classe tenen una petita estona per a realitzar el retrobament i al desenvolupament de cada una de les àrees i capacitats.
9.30 Fem els Espais d’aprenentatge; en cada un dels espais de la llar d’infants es presenten propostes obertes i d’aprenentatge per a tots els infants de llar 1 i llar 2 tenint en compte les dimensions.
10.30 h aprox. Esmorzem
11.00 h Sortim al pati, acompanyats per les mestres del nivell. Una estona per a fomentar l’aprenentatge entre iguals i establir vincles amb els companys de classe o altres cursos de la llar d’infants.
12.00 h es preparen per anar a dinar. Els alumnes de llar 1 dinen.
12.30 h aprox. Els alumnes de llar 2 dinen
12.45 h Sortida dels alumnes que no es queden a dinar a l’escola.
13.15 – 15.15 h aprox. Estona de la migdiada
15.00 h Sortida dels alumnes que marxen a casa.
15.15 h Hàbits d’autonomia i Estones de joc lliure i joc planificat
16.00 h Berenar
16.45h Sortida
Els horaris de la llar d’infants són sempre orientatiu ja que sempre ens adaptem a les necessitats dels alumnes.
L’aula de Lactants es regeix pels horaris de cada infant respectant les estones de menjar i de son. Les activitats que es realitzen donen resposta de manera global a les diferents àrees i capacitats.
Sí. La Llar d’infants Vedruna Berga, disposa d’uns horaris flexibles i amb unes quotes adaptades a les vostres necessitats.
En el moment de valorar aquesta opció us recomanem que tingueu en compte que a la tarda les activitats que es realitzen no són les mateixes que al matí i que el vincle amb el grup classe és diferent del del matí.
Els infants de la llar d’infants estan ubicats en una zona concreta de l’edifici del C/ Cervantes. Totes les aules tenen accés al pati de l’escola i per tant estan a peu de carrer.
Cada curs té la seva pròpia aula, aquestes són àmplies i amb llum natural. Disposem d’espai comuns com la sala de psicomotricitat, menjador, gimnàs, sala d’actes, entre altres.
El pati de l’escola està dissenyat per zones de joc i textures diferents que tenen com a objectiu estimular els sentits i el joc lliure dels infants. També tenim zones enjardinades on es posa especial interès en la cura per l’entorn i un espai tancat amb sorra amb tobogan, galledes… Per a posar en joc la imaginació i la creativitat.
Tot i que durant l’estona del pati estem ubicats en una zona concreta de l’escola, la nostra manera d’entendre la vida a dins el centre ens permet tenir accés a qualsevol espai, ja que ens caracteritzem per a ser flexibles, oberts, permeten un aprenentatge proper i vivencial.
En aquest moment d’excepcionalitat no tenim la informació concreta.
Estarem atents a les novetats que vagin sortint des del Departament d’educació i dels Serveis Territorials de Catalunya Central per a poder-vos informar.
Si esteu interessat a rebre informació per part de l’escola sobre el procés de preinscripció en podeu enviar un correu electrònic a vedrunaberga@vedruna.cat o trucar per telèfon.
L’aprenentatge que fan els infants del nivell de Petits se centra en els seus talents, interessos i capacitats.
L’escola Vedruna Berga, treballa seguint una metodologia pròpia que hem anomenat APRENENTATGE GLOBAL. L’AG es basa en la complementarietat i la integració d’un ensenyament fonamentat en el treball inclusiu, competencial i en els espais d’aprenentatge.
Els espais físics i temàtics (ciències, llengua, matemàtiques…) estan adaptats a l’etapa psicoevolutiva de cada nen/a i permeten als nostres infants seguir el seu propi ritme d’aprenentatge i avançar segons les seves capacitats, interessos i iniciativa personal.
La implementació de la metodologia de l’Aprenentatge Global”, i en el cas més concret dels espais d’aprenentatge, permet als nostres infants poder seguir un itinerari propi, orientat a partir del seguiment tutorial com a element indispensable pel seu creixement personal i per a garantir l’èxit del procés. Es posa a l’abast dels alumnes una gran quantitat de materials que ajuden a poder iniciar processos d’investigació i recerca: observar, mesurar, comprovar, descobrir, imaginar, col·laborar, arriscar, transformar, reconèixer, relacionar, conversar, sentir, anticipar, pensar, compartir i, evidentment, emocionar-se aprenent i gaudir mentre s’aprèn.
L’etapa d’infantil està configurada per dos nivells o cicles. El primer nivell és la llar d’infants (0-3 anys) i el segon nivell és Petits (3-6 anys).
Els cursos que configuren el nivell de la llar d’infants són: Lactants, Llar 1 i llar 2.
Els cursos que configuren el nivell de petits són: P3, P4 i P5.
No. Tots els alumnes matriculats al curs de llar 2 de l’escola hauran de realitzar tot el procés de matriculació. Tot i que hi haurà alguns aspectes que es minimitzaran, ja que disposem de les dades necessàries.
A principis de juliol es fa una reunió amb les famílies de P3 que començaran l’escola el setembre. És el primer contacte entre la tutora i la família. L’objectiu és resoldre els dubtes o inquietuds de les famílies, concretar temes del període de familiarització i conèixer les tutores del curs.
Al setembre, pocs dies abans de començar l’escola, es fa una entrevista a l’escola entre la mestra, la família i l’infant de P3, per anar-nos coneixent i familiaritzant-se en l’espai.
Des de l’escola pensem que cada infant necessitarà un ritme diferent i que cada família teniu situacions laborals diverses.
Durant aquest primer temps d’adaptació a l’escola hi haurà els adults necessaris per poder atendre tots els infants i els horaris es podran flexibilitzar en funció de les necessitats dels nens i nenes i les de la família. Així i tot es recomana que es normalitzi, com més aviat millor, l’horari de l’escola.
La comunicació, família-escola és bàsica per afrontar aquests primers dies. És per això que durant el 1r trimestre hi haurà una agenda setmanal informant de tot el que hem fet al llarg de la setmana. Les famílies tindran contacte diari amb les tutores en les entrades i sortides per a poder comentar aquelles informacions rellevants.
Evidentment, per començar a l’escola va molt bé que aquesta etapa estigui superada i puguem fomentar altres hàbits d’autonomia. Per als infants que no hagin deixat el bolquer al llarg de llar 2, l’estiu és un bon temps per anar-ho treballant des de casa.
Es pot donar el cas que un infant encara no estigui preparat pel control d’esfínters. Des de l’escola, conjuntament amb vosaltres, el seguirem ajudant per tal que ho pugui fer.
S’acorda conjuntament amb la família i es pren la decisió d’anar junts o separats, segons les característiques dels germans i la relació que tenen entre ells.
Els infants de P3, juntament amb P4 i P5 surten en horari diferenciat al de primària. Sempre estan acompanyats per les mestres del nivell. L’horari és d’11.30 a 12.15.
L’esmorzar es porta de casa i pot consistir en fruita fresca o en un petit entrepà, saludable i variat. Els divendres sempre mengem fruita.
L’han de portar dins d’una carmanyola o bock and roll, dins la motxilla.
Cada grup del nivell de petits esmorza a la seva classe abans de sortir al pati, creiem que ha de ser un moment tranquil, per treballar aquest hàbit.
Creiem que la puntualitat és un valor important que cal anar fomentant en els infants i és important per garantir el bon funcionament de les activitats escolars.
Tenim servei d’acollida de 8 a 9 del matí per si cal entrar abans de les 8:50, hora en la qual, al matí, obrim portes per fer l’entrada a l’escola. A les 9.00 les mestres obren les portes de les seves aules per a poder entrar.
A l’escola valorem molt les sortides tant en l’entorn proper de Berga: parc del Lladó, caminades per l’entorn, teatre… com en altres indrets que ens permeten oferir experiències educatives.
Poden ser sortides de matí o de tot el dia. Per als alumnes que es queden a dinar, l’escola els prepara un pícnic, si la família ho vol.
Les sortides i/o excursions es comuniquem a les famílies amb suficient antelació per a programar la data i el preu. Quan aquesta ho requereix. En el Pla Anual, que es fa arribar a les famílies, es descriuen les sortides programades durant el curs. Cal que la família autoritzi la participació de l’infant en aquestes activitats. Les sortides i/o Excursions es cobren per ingrés bancari.
Els infants d’infantil no fan colònies.
Els infants de P5, a final de curs, com a cloenda de l’etapa, fem una dormida a l’escola amb l’equip de mestres d’infantil: nivell de petits.
Les famílies de P3 durant el 1r trimestre reben una agenda online, a través de la Plataforma Digital Clikedu. A partir del 2n trimestre les informacions seran penjades a l’entrada de l’aula. Els cursos de P4 i P5 s’explicarà el treball fet a l’aula a l’entrada de l’aula. A primària fan servir una agenda que serveix tant per comunicar-se amb la família com iniciar-se en l’organització personal de tasques i activitats.
Cada dia hi ha contacte directe amb la tutora, al matí i a la sortida de la tarda.
Sempre que sigui necessari es pot acordar una entrevista amb les mestres.
A l’ed. infantil: Nivell petits els infants tenen una bata per posar-se sobre la roba. També els demanem una petita motxilla que pot ser aquesta o una altra.
També demanem que porteu el xandall de l’escola per fer psicomotricitat i per a les sortides. (samarreta i pantaló de xandall hivern-estiu)
Són models propis Vedruna i es poden adquirir online.
Des de P3 i fins a la finalització de l’escolarització en la nostra escola utilitzem el tovalló de paper, per tal de garantir la higiene dels estris.
Els infants de P3 fan la migdiada després de dinar. Aquells que exposin la seva intenció de no fer migdiada faran activitats al pati, lliures o dirigides. Tant en un cas com en l’altre, sempre estan acompanyats per monitors i monitores del servei de menjador.
Cal però tenir en compte els grans beneficis de fer la migdiada, ja que permet retenir el que ha après durant el dia, segons un estudi.
Dormir és una activitat necessària perquè amb ella es recupera l’equilibri físic i psicològic. El somni té un paper fonamental en el desenvolupament i benestar infantil i és important respectar-ho. Afavoreix els processos d’atenció i memòria i ajuda a consolidar el que s’ha après. Molts pares dubten de quantes hores és normal que dormin els seus petits segons l’edat, i fins quan necessiten fer la migdiada. Actualment, hi ha bastant consens sobre les hores de descans però en realitat la duració ideal és aquella que els permet realitzar les activitats diàries amb total normalitat.
Per a més informació vegeu els següents enllaços: 1r enllaç ; 2n enllaç
Sempre es truca a la família.
En cas d’accident, es prenen les decisions segons la gravetat d’aquest.
En cas de febre, malestar o possible malaltia contagiosa, es prega que la família vingui a buscar l’infant al més aviat possible.
L’escola no pot donar cap medicament sense un informe mèdic on s’indiqui la dosi i l’hora de preses d’aquest, també cal l’autorització de la família per poder-lo administrar.
Cal seguir el protocol de salut que té l’escola.
A les 9. 00 h es fa l’entrada i rebuda dels infants. A mesura que van entrant tenen una estona d’hàbits: donem temps als infants per tal que vagin aprenent a ser cada vegada més autònoms a l’hora de posar-se i treure’s la jaqueta, la bata, cordar i descordar botons, endreçar les seves coses, conversar amb els seus companys…
9. 00 h a 10. 45 h Es realitzen, amb tot el grup classe diferents tipus d’activitats, la música, la psicomotricitat, l’anglès i els projectes que sorgeixen les seves pròpies inquietuds. Cada dilluns abans de començar en les activitats es fa la “trobada” per fer un treball família-escola, ja que cada cap de setmana un infant se’n du la Caixeta Viatgera.
Cap a les 11. 00 h esmorzem
11. 30 -12. 15 h sortim al pati, acompanyats per les mestres del nivell. Una estona per a fomentar l’aprenentatge entre iguals i establir vincles amb els companys de classe o altres cursos del nivell.
12. 15 a 13 h Temps de grup a l’aula per fer diverses activitats relacionades amb el projecte que estiguem treballant, també poden fer sessions d’anglès, música o psicomotricitat.
12. 30 h els alumnes de P3 es preparen per anar a dinar. Hàbits. A la 13 h dinen. 13. 45 Migdiada fins a 14. 45h
13. 00 h Els alumnes de P4 i P5 es preparen per anar a dinar. Hàbits. 13. 20 h aprox. dinen
15. 00 h Entrada a l’escola i retrobament del grup-classe.
15.15 h Espais d’aprenentatge: de dilluns a dijous fem els espais d’aprenentatge, es presenten propostes obertes i d’aprenentatge per a tots els infants de P3, P4 i P5, tenint en compte les dimensions. Els divendres com a cloenda de la setmana es treballa la Duna, es fan activitats del programa d’estimulació de la parla: pràxies, consciència fonològica, etc.
Els alumnes del nivell de petits estan ubicats en una zona concreta de l’edifici del C/ Cervantes. Totes les aules tenen accés al pati de l’escola i per tant estan a peu de carrer.
Cada curs té la seva pròpia aula, aquestes són àmplies i amb llum natural. Disposem d’espais comuns com la sala de psicomotricitat, sala de música, menjador, gimnàs, sala d’actes, espais d’aprenentatge compartits amb el nivell de la llar, entre altres.
El pati de l’escola està dissenyat per zones de joc i textures diferents que tenen com a objectiu estimular els sentits i el joc lliure dels infants. També tenim zones enjardinades on es posa especial interès en la cura per l’entorn.
Tot i que durant l’estona del pati estem ubicats en una zona concreta de l’escola, la nostra manera d’entendre la vida a dins el centre ens permet tenir accés a qualsevol espai, ja que ens caracteritzem per a ser flexibles, oberts, permeten un aprenentatge proper i vivencial.
L’aprenentatge de la lectura i l’escriptura es planteja d’una manera natural, significativa i progressiva al ritme de cada infant.
Es parteix del coneixement del seu nom i del nom dels companys des de P3 i progressivament a P4 i P5 a partir de paraules i petits textos significatius pels infants, relacionats amb els projectes i activitats que fem a l’aula.
Treball a partir dels projectes que es duen a terme al llarg del curs, amb l’objectiu de transmetre el valor i l’objectiu que hi ha darrere el llenguatge escrit, que no és un altre que comunciar-se amb els altres per entendre’ns.
Explicació i lectura de contes, lectura d’imatges amb suport de l’adult per ajudar-los a diferenciar imatge i text. Jocs manipulatius per buscar, classificar… lletres i números, confegir paraules…
Treball de consciència fonològica.
Treball de pràxies.
Lectures compartides amb l’adult o amb companys (Padrins de lectura a P5)
Activitats relacionades amb la biblioteca d’aula i biblioteca compartida.
Pel que fa a l’escriptura, també és un procés progressiu, molt lligat a la maduració i interès de cada infant, des dels primers grafismes (gargots) fins a l’escriptura sil·làbica alfabètica natural i progressivament, a primària, introducció de les normes ortogràfiques.
En el nivell de petits es treballa a partir dels contes de la Duna, La Duna és un titella que els acompanyarà durant els tres cursos del 2n cicle d’educació infantil i a través dels seus contes, aniran descobrint els valors i el món de les emocions. També es treballa el benestar emocional, la relaxació, l’autocontrol…
Els infants que poden optar a la preinscripció a P3, són els nascuts l’any 2017.
Com que som escola de doble línia, hi ha 2 grups de P3 i tenim 50 places disponibles. D’aquestes places, n’hi haurà entre 4 reservades per a infants amb Necessitats Educatives Específiques.
Les famílies interessades a optar a alguna plaça pels cursos de P4 fins 4t ESO poseu-vos en contacte amb l’escola. Per a poder formalitzar la preinscripció, s’ha de realitzar el mateix procediment que l’alumnat de P3.
En aquest moment d’excepcionalitat no tenim la informació concreta.
Estarem atents a les novetats que vagin sortint des del Departament d’educació i dels Serveis Territorials de la Catalunya Central per a poder-vos informar.
Si esteu interessats, a rebre informació per part de l’escola sobre el procés de preinscripció, podeu enviar un correu electrònic a vedrunaberga@vedruna.cat.
L’objectiu d’aprenentatge d’aquesta etapa es concreta en la formació de totes les dimensions de l’alumne.
L’horari escolar a primària està repartit en una franja horària de matí de 9:00 a 13:00 i una de tarda de 15:00 a 17:00 h.
En la franja horària del matí es treballen les diferents matèries curriculars separades per un descans de mitja hora de 11:00 a 11:30, mentre que en la franja horària de la tarda es treballa per espais d’aprenentatge i projectes potenciant així l’aprenentatge global.
L’escola Vedruna Berga, treballa seguint una metodologia pròpia que hem anomenat APRENENTATGE GLOBAL. Es basa en la complementarietat i la integració d’un ensenyament curricular fonamentat en el treball inclusiu, competencial, vivencial, per projectes i espais d’aprenentatge.
Els espais d’aprenentatge faciliten l’aprenentatge de diverses temàtiques: ciències, llengües, matemàtiques, arts, esports, valors, robòtica… adaptats a l’etapa psicoevolutiva de cada nen/a i permeten als infants seguir el seu propi ritme d’aprenentatge i avançar segons les seves capacitats, interessos i iniciativa personal.
La implementació de la metodologia de l’Aprenentatge Global, i en el cas més concret dels espais d’aprenentatge, permet als nostres infants poder seguir un itinerari propi, orientat a partir del seguiment tutorial com a element indispensable pel seu creixement personal i per a garantir l’èxit del procés. Es posa a l’abast dels alumnes una gran quantitat de materials que ajuden a poder iniciar processos d’investigació i recerca: observar, mesurar, comprovar, descobrir, imaginar, col·laborar, arriscar, transformar, reconèixer, relacionar, conversar, sentir, anticipar, pensar, compartir i evidentment, emocionar-se aprenent i gaudint mentre s’aprèn.
La llengua vehicular de la nostra escola és el català, treballem també la llengua castellana i la llengua anglesa.
A l’etapa de primària, a més a més de les hores que indica el currículum, dediquem hores complementàries des de 1r a 6è al treball de les tres llengües mitjançant els espais d’aprenentatge que ens permeten poder-ne fer ús en situacions reals.
En el cas de la llengua anglesa disposem d’auxiliar de conversa a tots els cursos de l’etapa, fent petits grups de conversa per millorar l’expressió oral.
En aquesta edat és essencial que els alumnes disposin de temps lliure per fomentar el joc, la socialització, la lectura i també per a descobrir o aprofundir en els seus interessos en activitats extraescolars.
És molt important, també, que l’alumne aprengui a planificar-se amb temps suficient, a organitzar-se, a fer ús de l’agenda escolar, a reforçar o practicar de manera autònoma els aprenentatges que va adquirint, a preparar allò que farà a l’escola o alguna cosa amb la col·laboració de la família…
Per tots aquests motius l’escola opta per una quantitat, periodicitat i tipologia de deures que permetin conciliar aquestes prioritats.
La metodologia d’aprenentatge global que es porta a terme al nostre centre ens permet fomentar la inclusivitat a les aules, facilitant l’accés a tot l’alumnat. Malgrat això, per tal de potenciar al màxim el procés d’aprenentatge de manera personalitzada també s’elaboren plans individuals on es planifica i es fa el seguiment d’activitats complementàries o alternatives ajustades a cada alumne.
A través de l’itinerari psicopedagògic podem fer la detecció precoç de possibles talents o dificultats i des del DOIP (Departament d’Orientació Psicopedagògica) es dona suport als alumnes, als tutors i a les famílies per fer la intervenció educativa necessària. D’aquesta forma es garanteix la inclusió i que tots els nostres alumnes puguin avançar en el seu procés d’aprenentatge.
Al llarg dels diferents cursos de l’etapa es porten a terme una sèrie d’actuacions que formen part de l’Itinerari Psicopedagògic Vedruna:
L’avaluació és contínua al llarg de tot el curs. Es recullen múltiples evidències d’aprenentatge en el dia a dia i es valora l’adquisició significativa d’aquests aprenentatges, la implicació dels alumnes i la seva actitud, el treball en grup i també la realització de proves objectives. L’avaluació és formativa i formadora i ha de servir per detectar aspectes de millora.
L’autoavaluació i la coavaluació tenen un paper important. És clau implicar els alumnes en el procés d’avaluació.
A finals de cada trimestre s’elabora un informe d’avaluació per a les famílies.
Totes les aules disposen d’un projector i l’escola està connectada a una xarxa wifi 5G. Els alumnes a partir de 4t de primària disposen d’un correu electrònic Vedruna que ens permet fer ús de nombroses possibilitats dins l’entorn Google. Els cursos de 1r, 2n i 3r de primària disposen d’un dispositiu Chromebook per fer ús compartit entre 4 usuaris i els cursos de 4t, 5è i 6è entre 2 usuaris disponible durant tota la jornada escolar.
L’ús d’aquestes eines digitals en diferents àmbits, així com també, en espais d’aprenentatge com ara per exemple el de robòtica, ens ajuda a garantir un bon desenvolupament en la competència digital de l’alumne.
L’acompanyament es realitza a través de l’acció tutorial, ja sigui en format de tutories grupals o individualitzades. Les tutories grupals tenen, entre molts d’altres objectius, millorar la convivència, la cohesió, la companyonia entre els alumnes. Les tutories individualitzades són un espai en què el tutor individual i l’alumne es troben, per tal de parlar i valorar el seu benestar emocional i seguiment acadèmic.
Setmanalment els alumnes tenen un espai dins l’horari per portar a terme tant tutories grupals com individuals en les quals es fa aquest acompanyament.
Els alumnes de 6è disposen, també, d’una aplicació anomenada B-Resol en la qual poden posar en coneixement d’un adult, ja sigui de manera anònima o nominal, qualsevol situació personal que hagi viscut o presenciat i que considerin important que es conegui.
A més a més, dins la franja horària de la tarda, en els espais d’aprenentatge, el centre ofereix un espai per treballar la gestió de les emocions tant al nivell de mitjans amb l’espai “Un temps per a mi” com el nivell de grans amb l’espai “Entre tu i jo”.
Finalment, l’escola disposa del servei DOIP que ofereix a tot l’alumnat la possibilitat de trobades, en cas que sigui necessari, per tal de conversar i gestionar les diferents emocions.
Les escoles Vedruna comptem amb un protocol de protecció d’infants i joves per a totes les escoles de la Fundació. En aquest protocol es contempla qualsevol tipus d’assetjament ja sigui entre iguals (bullying, ciberassetjament… ) o altre tipus d’abusos.
La prevenció és la millor eina i per això es treballa a les tutories grupals i individuals, l’educació emocional, les dinàmiques de grup, la convivència, la cohesió de grup…
Disposem d’una Normativa de Convivència en la qual queden detallades totes aquelles accions que es consideren poc adequades i les corresponents mesures correctores.
Dins l’horari escolar l’escola imparteix la matèria de música s’ofereix també la possibilitat de cursar la primària musical a l’escola de música.
Els cursos de 3r i 4t participen al projecte de superfilharmònics que facilita l’aprenentatge d’un instrument al mateix centre.
L’escola disposa de menjador escolar amb cuina pròpia, els menús que s’ofereixen són equilibrats i adaptats a l’edat dels alumnes. Es té en compte qualsevol al·lèrgia o intolerància alimentària adaptant els menús a salut dels infants.
La franja horària de menjador va de 13.00 a 15.00, disposa de monitoratge i oferta activitats com ara espai deures.
En aquest moment d’excepcionalitat no tenim la informació concreta.
Estarem atents a les novetats que vagin sortint des del Departament d’educació i dels Serveis Territorials de Catalunya Central per a poder-vos informar.
Si esteu interessat a rebre informació per part de l’escola sobre el procés de preinscripció en podeu enviar un correu electrònic a vedrunaberga@vedruna.cat o trucar per telèfon.
L’objectiu d’aquesta etapa és consolidar les competències, capacitats i actituds dels alumnes.
Dilluns, dimarts i dimecres, l’horari està repartit en una franja horària de matí de 8:30 a 13:20 i una de tarda de 15:00 a 17:00 h. Al matí hi ha un descans a les 11:00 h.
Dijous i divendres, l’horari és intensiu, de 8:30 a 14:30 h. Hi ha dos espais d’esbarjo, un a les 11:00 i, l’altre, a les 13:15 h.
L’etapa ofereix un equilibri entre el treball per projectes (treball basat en resolució de reptes i problemes) i el treball competencial de les àrees curriculars. L’objectiu d’aquesta metodologia, anomenada “Aprenentatge Global”, implica que l’alumne tingui un paper actiu en el seu procés d’aprenentatge. S’imparteixen coneixements (conceptes) per tal que els alumnes desenvolupin habilitats que els facin més competents. Al llarg de l’etapa es realitzen diversos projectes lingüístics i interdisciplinaris en els quals els alumnes d’un mateix curs interaccionen i treballen conjuntament. En els projectes es treballa sempre amb codocència, és a dir, més d’un docent a l’aula. Dins de cada matèria, també es contemplen treballs cooperatius, sistemàtics, resolució de problemes contextualitzats, treball individual i exposicions orals, entre d’altres. En determinades matèries, treballem en agrupaments flexibles per tal d’adaptar-nos millor al ritme d’aprenentatge de cada alumne; en altres, amb desdoblaments, a fi de poder atendre millor els alumnes.
LLENGUA ANGLESA
L’etapa de Secundària continua amb l’aprenentatge de la llengua anglesa iniciat en les etapes prèvies. Els alumnes treballen per agrupaments flexibles de manera que tothom pugui seguir el seu ritme d’aprenentatge. Diposem d’un auxiliar de conversa nadiu, la funció del qual és col·laborar amb els professors d’anglès per tal de fomentar i millorar la comunicació oral dels alumnes.
A l’estiu s’ofereix la possibilitat de participar en estades lingüístiques a països de parla anglesa, organitzats per la Fundació Vedruna Catalunya.
A 3r ESO el Treball de Síntesi té lloc a Anglaterra. Els alumnes s’hi desplacen una setmana lectiva en la qual assisteixen a classes d’anglès per nivells, en grups reduïts, i realitzen activitats lúdico-esportives i culturals per tal d’aprofundir més en la seva immersió.
Els materials de Ciències Naturals s’ofereixen en versió trilingüe, de tal manera que l’alumne pot escollir l’opció de visualitzar-lo en català, castellà o anglès.
LLENGUA FRANCESA
La llengua francesa s’ofereix com a optativa de 1r a 4t d’ESO. L’escola té un conveni amb un institut francès. Així, tots els alumnes que cursen aquesta optativa poden realitar una estada lingüística a França: un curs els nostres alumnes es desplacen a França i el següent són ells qui reben els alumnes francesos a Catalunya.
Els alumnes que han cursat aquesta optativa poden optar a cursar el Batxibac (Baccalauréat, Batxillerat en francès) i accedir a la doble titulació catalana i francesa, complint amb els requisits que tots dos països van acordar el 10 de gener de 2008. Per accedir a aquest tipus de batxillerat, cal acreditar un nivell de coneixement en llengua francesa equivalent al B1 del marc comú europeu de referència per a les llengües.
LLENGUA ALEMANYA
La llengua alemanya s’ofereix també com a optativa de 1r a 4t d’ESO. Anualment es realitzen activitats com el Deutscher Tag per tal que els alumnes puguin viure i conèixer més de prop la cultura i les tradicions dels països que tenen l’alemany com a primera llengua.
El Diploma Dual (High School Diploma) és una titulació que poden cursar els alumnes quan inicien 2n ESO. Consisteix en obtenir la doble titulació, catalana i americana, dels estudis secundaris i batxillerat. Aquesta doble titulació és reconeguda internacionalment a tots els països. Per a poder-hi accedir, cal superar un prova d’accés organitzada i corregida pels centres americans. Aquest programa té 3 grans objectius:
-Immersió lingüística: totes les matèries i la comunicació amb els docents americans tenen com a única llengua vehicular l’anglès. Els alumnes adquireixen un nivell bilingüe avançat.
-Immersió tecnològica: domini en el coneixement de les tecnologies més avançades de l’aprenentatge digital.
-Immersió personal: l’alumne adquireix responsabilitat i maduresa en la feina amb un alt nivell d’autonomia, aprenentatge de la gestió del temps, capacitat d’adaptació i flexibilitat per a treballar en entorns multiculturals i molt diversos.
Totes les aules disposen d’un projector i l’escola està connectada a una xarxa wifi 5G. Els alumnes disposen d’un correu electrònic Vedruna i d’un dispositiu Chromebook per a ús individual, disponible durant tota la jornada escolar. S’utilitzen les eines digitals de G-Suite (Google for Education). Al llarg de l’etapa els alumnes poden cursar diferents optatives relacionades amb el món digital: TIC (Tecnologia de la Informació i la Comunicació), a 1r ESO; Robòtica, a 2n ESO; Projecte Tecnològic, a 3r ESO; TIC, a 4t ESO.
Els alumnes que cursen aquestes optatives participen en diversos esdeveniments d’aquests àmbits, com la Robocat (Campionat de Robòtica de Catalunya); la First Lego League, programa internacional per a fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre els joves, entre d’altres. Dins l’àrea de Tecnologia participem també al projecte INNOVAPETIT, que fomenta l’esperit emprenedor i la creativitat en els joves.
Tots els alumnes tenen el seu codi d’accés a la plataforma digital Clickedu i poden accedir-hi descarregant-se l’aplicació al seu mòbil.
Mitjançant l’aplicació de l’Itinerari Psicopedagògic podem realitzar la detecció precoç de possibles talents o d’alumnes amb dificultats d’aprenentatge. Des del DOIP (Departament d’Orientació i Intervenció Psicopedagògica) es dona suport als alumnes, als tutors i a les famílies en tot allò que necessiten. D’aquesta forma es garanteix la inclusió i la personalització de cadascun dels processos d’aprenentatge. S’elaboren Plans de Suport Individualitzats i Adaptacions Curriculars en les quals es planifica i es fa el seguiment d’activitats complementàries o alternatives ajustades a cada alumne per tal que tots puguin avançar, seguint el procés i el ritme d’aprenentatge propis.
Al llarg dels diferents cursos de l’etapa, es porten a terme una sèrie d’actuacions que formen part de l’Itinerari Psicopedagògic Vedruna:
1r ESO: Sociograma i Qüestionari de tècniques d’estudi
2n ESO: Qüestionari d’estils d’aprenentatge
3r ESO: Qüestionari d’autoconeixement personal
4t ESO: Orientació postobligatòria
Els professionals del Departament d’Orientació estan a disposició d’alumnes i famílies al llarg de tota l’etapa. Al segon cicle d’Educació Secundària Obligatòria, aquesta orientació pren més rellevància: a 3r ESO, per a l’orientació dels alumnes en la tria d’itineraris de 4t ESO; i a 4t ESO, per a l’orientació postobligatòria, que es realitza a través d’entrevistes individualitzades, tests psicotècnics, Jornades d’Orientació i l’assistència a esdeveniments relacionats amb aquest àmbit.
Els dos grups d’alumnes que conformen cada curs escolar disposen d’un equip de tutors format per tres o quatre docents, en funció del número d’alumnes. L’acompanyament es realitza a través de l’acció tutorial, ja sigui en format de tutories grupals o individualitzades. Les tutories grupals tenen, entre molts d’altres objectius, millorar la convivència, la cohesió i la companyonia entre els alumnes. Les tutories individualitzades són un espai en què el tutor individual i l’alumne es troben per tal de valorar sobre el seu benestar emocional i el seu seguiment acadèmic.
Setmanalment tots els alumnes tenen un espai dins l’horari escolar anomenat “Connecta’t” en el qual es treballa l’educació emocional des de diferents àmbits: autoconeixement, relació amb l’entorn, amb els altres i amb l’exterior.
A part d’aquests espais establerts, els alumnes tenen accés, via mòbil o ordinador, a una aplicació anomenada B-Resol en la qual poden posar en coneixement d’un adult, ja sigui de manera anònima o nominal, qualsevol situació personal que hagin viscut o presenciat i que considerin important que es conegui.
Les escoles Vedruna comptem amb un protocol de protecció d’infants i joves per a totes les escoles de la Fundació. En aquest protocol es contempla qualsevol tipus d’assetjament, ja sigui entre iguals (bullying, ciberassetjament… ) o altre tipus d’abusos.
La prevenció és la millor eina i per això es treballa molt aquest àmbit a les tutories grupals i individuals.
Disposem d’una Normativa de Convivència en la qual queden detallades totes aquelles accions que es consideren poc adequades i les corresponents mesures correctores. Alumnes i famílies tenen coneixement d’aquesta normativa des del primer dia d’inici de cada curs.
Anualment es renova la Comissió de Convivència, formada per membres de l’Equip Directiu, representants del professorat i representants dels alumnes.
EL SIEI és un recurs de centre per a l’escolarització inclusiva (SIEI), format per diversos professionals que atenen els alumnes amb necessitats educatives especials. Actualment hi ha 10 places al SIEI de l’etapa.
Els alumnes del recurs SIEI atenen l’aula SIEI i també l’aula ordinària, amb acompanyament, en funció de la matèria i de les activitats que es porten a terme.
A Secundària es continua la mateixa línia que a Primària. En la matèria de Cultura Religiosa, oficialment denominada Religió, es continuen treballant els valors i l’educació emocional; també ens endinsem en la cultura de les religions. És un projecte inclusiu per a conèixer les diferents conviccions existents, de manera que els nois i noies visquin la multiculturalitat d’una manera respectuosa i integradora.
Dins d’aquesta matèria es porta a terme el Servei Comunitari (Aprenentatge Servei) amb l’objectiu de garantir que els estudiants experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. Es tracta d’una acció educativa orientada a desenvolupar la competència social i ciutadana en què els alumnes realitzen un servei a la comunitat, aplicant els seus coneixements, capacitats i habilitats, alhora que aprenen l’exercici actiu de la ciutadania amb la finalitat de millorar el seu entorn.
La pràctica de l’activitat física i de la salut són fonamentals en aquestes franges d’edat.
Els alumnes tenen 2 sessions setmanals d’aquesta matèria. Disposen d’un gimnàs equipat amb una gran diversitat de material per a fomentar la pràctica de diferents esports. El centre disposa d’un camp de futbol, un camp de bàsquet i dos de minibàsquet. El xandall i el calçat esportiu són obligatoris en aquestes classes, tot i que el xandall de l’escola és opcional. El centre està equipat amb vestuaris i dutxes a disposició de tots els alumnes.
D’acord amb la normativa vigent emesa pel Departament d’Educació, els alumnes que cursen música en un centre autoritzat, com és el cas de l’Escola Municipal de Música de Berga -Conservatori del Pirineus, els alumnes tenen l’opció de convalidar matèries en funció de la càrrega horària dedicada a la música. Si la dedicació és entre 3 i 4 hores setmanals, poden convalidar la matèria optativa, si així ho desitgen. Si la dedicació és de més de 4 hores setmanals, tenen l’opció de convalidar l’optativa i/o la matèria de música. La música, com a matèria curricular, s’imparteix a 1r i a 2n d’ESO. Alguns alumnes però no la volen convalidar ja que els interessa cursar la matèria optativa.
Per tramitar aquesta convalidació, cal un certificat expedit per l’Escola de Música en el qual s’acredita les hores de música que cursa l’alumne i un document que es facilita des del centre escolar en el qual es sol·licita la convalidació de matèria/es. Fins a mitjan d’octubre de cada curs es poden portar els documents a l’escola per tal de procedir a la tramitació. Tota aquesta informació és facilitada a la reunió d’inici de curs a totes les famílies.
Si l’alumne convalida matèria/es, en l’hora que la resta d’alumnes del seu grup-classe realitzen aquesta matèria, l’alumne/a es pot ubicar en una sala-despatx per tal de poder fer tasques escolars. Disposa també del seu ordinador per avançar feina, llegir, entre d’altres. Si la matèria que convalida és al principi o al final de la jornada escolar pot entrar i/o sortir abans del centre amb prèvia autorització escrita dels pares.
L’avaluació és contínua al llarg de tot el curs. Es recullen múltiples evidències d’aprenentatge en el dia a dia i es valora l’adquisició significativa d’aquests aprenentatges, la implicació dels alumnes i la seva actitud, el treball en grup i també la realització de proves objectives. L’avaluació és formativa i ha de servir per a detectar aspectes de millora i ajudar l’alumne a millorar el seu procés.
L’autoavaluació i la coavaluació també estan contemplades i s’utilitzen per tal d’ implicar els alumnes en el procés d’avaluació.
A mitjans de cada trimestre s’elabora un informe de preavaluació i al final de cada trimestre un informe d’avaluació escrit que s’envia a les famílies. Per defecte, es fan dues reunions amb les famílies per a comentar els informes, una al primer trimestre i una l’últim. Malgrat això, la majoria de docents en fan moltes més al llarg del curs i sempre que família i/o tutor ho considerin necessari.
Igual que a l’etapa de Primària, habitualment hi ha tasques per a fer a casa, que es planifiquen amb temps suficient per ensenyar els alumnes a organitzar-se al llarg de la setmana i fer-los compatibles amb les activitats que puguin realitzar fora de l’escola. Els alumnes s’anoten els deures a l’agenda i també consten a la plataforma digital.
Entenem els deures de tres maneres:
A Secundària, els alumnes poden utilitzar el servei de menjador els dies que l’horari és de matí i tarda, és a dir, dilluns, dimarts i dimecres. El centre disposa de cuina pròpia. Els menús que s’ofereixen són equilibrats i adaptats a l’edat dels alumnes d’aquesta etapa. Qualsevol al·lèrgia o intolerància alimentària s’ha de comunicar als tutors per tal de tenir-la sempre present. En cas que un alumne desitgi utilitzar aquest servei dijous o divendres (horari intensiu), se li ofereix la possibilitat de dinar a l’edifici de Primària. Durant l’espai de menjador, comptem amb monitors/es especialitzats que estan a disposició dels alumnes.
Els dies que la jornada és partida (matí i tarda) els alumnes tenen un espai d’esbarjo al matí. Els dies que la jornada és intensiva disposen de dos espais de descans. S’aconsella que els alumnes esmorzin bé a casa i portin un esmorzar saludable per menjar durant aquests espais de descans. No obstant això, l’escola ofereix un servei de venda d’esmorzars per tots aquells alumnes que ho desitgin. La venda de tiquets es realitza a Secretaria i es poden adquiri el mateix dia.
La competència general d’aquest títol consisteix en seleccionar i adaptar pròtesis auditives, realitzar l’avaluació audiològica, efectuar el seguiment de l’usuari i el manteniment de pròtesis, així com determinar mesures de protecció acústica a partir de l’avaluació dels nivells sonors.
Educació integral
Tutoria
Valors
Transformem el món
Acompanyament per canviar
Mindfullness, tutoria individual, cooperació
Clima positiu i motivador
Estil familiar
Al costat de les famílies
Senzillesa i proximitat
Escola acollidora
AMPA, xerrades, tallers, tardes i jornades amb famílies…
Cada alumne és únic
Feina ben feta
Aprendre des de la diversitat
Esforç
Constància
Co-docències, itinerari psicopedagògic, agrupaments
Autonomia i creativitat
Esperit crític
Preparem el futur
Qualitat
Innovació
Espais d’aprenentatges, descobrim, projectes, aprenentatge competencial…
Tecnologia
Sostenibilitat
Plurilingüisme
Respondre als reptes del nostre món
Món global
Google for Education, escola verda, 5 days to dance, we are, London, Montpellier…
País
Compromís
Cultura
Solidaritat
Escola cristiana
Aprenentatge i Servei, campanyes solidàries
Educació integral
Tutoria
Valors
Transformem el món
Acompanyament per canviar
A l’escola Vedruna Berga, el treball educatiu abraça tots els àmbits de desenvolupament de la persona. Per tal d’afavorir un creixement harmònic de l’alumne/a es porten a terme iniciatives que impulsen l’àmbit intel·lectual, l’àmbit físic, l’àmbit d’autonomia, l’àmbit social i l’àmbit moral i espiritual, de manera que cada alumne/a pugui desenvolupar uns valors essencials, sòlids i compromesos amb el món actual.
Clima positiu i motivador
Estil familiar
Al costat de les famílies
Senzillesa i proximitat
Escola acollidora
El context d’aprenentatge és entès com un espai de proximitat que incentiva un clima positiu, familiar i motivador. Potenciem un estil de relacions humanes properes i senzilles amb la intenció que l’alumne/a visqui en un entorn acollidor i afavoridor de l’aprenentatge.
Som una escola que ensenya i aprèn des de la diversitat. Una escola que inclou, que integra i que busca l’equilibri entre fites exigents i possibilitats personals. Promovem propostes educatives que tenen en compte les possibilitats i capacitats de cada alumne/a.
Autonomia i creativitat
Esperit crític
Preparem el futur
Qualitat
Innovació
A Vedruna Berga fomentem activitats educatives innovadores i motivadores. Potenciem metodologies d’aprenentatge actives que promouen l’autonomia i la iniciativa dels alumnes. Cerquem propostes creatives i crítiques. Volem ensenyar a llegir la realitat dels nostres entorns locals i, a la vegada, sensibilitzar en relació amb els problemes que viu, avui, el món global.
Tecnologia
Sostenibilitat
Plurilingüisme
Respondre als reptes del nostre món
Món global
El projecte pedagògic de la nostra escola engloba elements que faciliten una millor interrelació i contribució de l’alumne/a amb el món. La tecnologia educativa i el coneixement en xarxa són ingredients imprescindibles per enfocar els reptes del demà; però també ho són projectes que desenvolupen hàbits i valors per a un món sostenible i destreses per entendre’s i comunicar-se en un món global.
País
Compromís
Cultura
Solidaritat
Escola cristiana
A la nostra escola eduquem a partir d’un ideari obert i respectuós, que és a l’arrel de la nostra Proposta Educativa. Incentivem el compromís de l’escola, dels alumnes, de les famílies o dels seus docents envers l’estima pel país, per la llengua i per la cultura. Un compromís que també es tradueix en qualsevol àmbit que faci referència a la lluita pels drets humans, per la solidaritat i per la justícia.
Som una xarxa de trenta-nou escoles d’arreu del nostre país, molt diverses però cohesionades totes per una història i per un projecte educatiu compartits.