Atenció al públic:

8:30h. - 18:30h.

Cervantes 34, 08600 Berga

Psg. del Lledó s/n, 08600 Berga

93 821 01 86

vedrunaberga@vedruna.cat

Educació secundària

CONSOLIDANT COMPETÈNCIES I CAPACITATS

(DE 13 A 16 ANYS)

Secundària3

Rigor i flexibilitat

L’etapa de Secundària, formada per 4 cursos, representa un període fonamental en el creixement acadèmic, personal i social dels nostres alumnes. Aquesta etapa suposa un moment clau en el desenvolupament dels joves, en el qual s’assenten les bases del seu futur acadèmic i professional. Oferim una educació integral que no només se centri en l’aprenentatge de continguts, sinó també en el creixement emocional, social i ètic dels alumnes. Amb un enfocament personalitzat i adaptat a les necessitats individuals, volem assegurar que cada alumne assoleixi el seu màxim potencial i es prepari per afrontar amb èxit els reptes del segle XXI. Aquesta etapa es caracteritza per una oferta educativa que combina el rigor acadèmic amb el desenvolupament de competències personals, socials i emocionals, en un entorn d’aprenentatge inclusiu i motivador. 

  • Desenvolupament acadèmic:
      • Proporcionar una formació sòlida assolint les competències i els sabers de les diferents àrees de coneixement.
      • Fomentar el pensament crític, la resolució de problemes i la creativitat.
      • Assegurar la preparació acadèmica necessària per a estudis posteriors.
  • Creixement personal:
      • Potenciar l’autonomia i la responsabilitat en l’aprenentatge.
      • Desenvolupar habilitats socials, emocionals i ètiques.
      • Fomentar la reflexió sobre valors i actituds.
  • Orientació professional:
      • Ajudar els estudiants a identificar els seus interessos i aptituds.
      • Proporcionar orientació personalitzada per a la presa de decisions acadèmiques i professionals.
  • Competències digitals i tecnològiques:
      • Fomentar l’ús responsable i eficient de les tecnologies.
      • Desenvolupar habilitats digitals per adaptar-se a les demandes del segle XXI.
  • Participació social i ciutadana:
      • Promoure el compromís social i la participació activa en la comunitat.
      • Fomentar una consciència mediambiental i sostenible.
      • Impulsar la col·laboració en projectes solidaris i de voluntariat.
  • Enriquiment cultural i artístic:
      • Estimular l’interès per les arts, la cultura i les humanitats.
      • Oferir oportunitats per desenvolupar habilitats artístiques i creatives.
  • Salut i benestar:
    • Fomentar hàbits de vida saludables i la pràctica regular de l’activitat física.
    • Promoure el benestar emocional i mental dels alumnes.
    • Assegurar un entorn d’aprenentatge segur i inclusiu.

El currículum de Secundària està dissenyat per proporcionar als estudiants una base sòlida en les diferents àrees de coneixement. Utilitzem una metodologia dinàmica i participativa, que fomenta el pensament crític, la resolució de problemes, la creativitat i l’aprenentatge autònom. A més, promovem l’aprenentatge cooperatiu, el treball en equip i l’ús de les noves tecnologies com a eines fonamentals per a l’aprenentatge a través de situacions d’aprenentatge que vinculin el coneixement amb el món real i l’entorn.

Co-docència: dins l’horari tenim establertes unes hores en que més d’un

professor/a és  a l’aula per afavorir l’atenció més personalitzada de l’alumnat i, alhora, facilitar l’adquisició de coneixements. 

Desdoblaments: a 3r de Secundària, en les assignatures de Ciències Naturals (Laboratori) i Tecnologia, el grup-classe es divideix en dos subgrups per tal de poder realitzar tasques més procedimentals i poder atendre millor les necessitats de cada alumne/a. 

Matèries optatives (1r a 3r ESO): matèries específiques que l’alumnat pot escollir d’acord amb els seus interessos i/o habilitats personals. Aquesta tria anirà perfilant, al llarg de l’etapa la seva formació i itinerari acadèmic. 

Itineraris (4t d’ESO): a 4t de Secundària s’ofereixen diferents franges d’optatives en funció enfocades als estudis postobligatoris. 

Pla Lector: en totes les matèries de l’àmbit lingüístic es marquen diferents lectures per tal de fomentar l’hàbit lector i treballar-ne el seu contingut. A més, es destina un espai setmanal a la lectura individual.

Projecció multilingüe: es continua l’aprenentatge de la llengua anglesa iniciat en etapes prèvies. A 4t de Secundària se certifica oficialment el nivell (exàmens de Cambridge).

A més, tots els alumnes que ho desitgen poden realitzar estades a l’estranger a l’estiu o bé estades trimestrals o d’un any acadèmic en països de parla anglesa.

La llengua francesa s’ofereix com a matèria optativa de 1r a 4t ESO. Gràcies a un conveni establert amb un institut de França, els alumnes tenen l’oportunitat de fer cada curs un intercanvi amb aquest país.

Durant tota l’etapa de Secundària, els alumnes reben orientació acadèmica i personalitzada per ajudar-los a identificar les seves fortaleses i interessos, i a preparar-se per als futurs reptes acadèmics i professionals. Comptem amb un equip d’orientadors i tutors que treballen estretament amb les famílies per assegurar el benestar emocional, social i acadèmic dels nostres estudiants. A més, oferim un servei de suport psicopedagògic per atendre les necessitats específiques d’aprenentatge.

En funció del nombre d’alumnes de cada curs, a part dels tutors/es d’aula, hi ha un nombre de docents encarregats també de l’acció tutorial (tutors individuals). D’aquesta manera, garantim un seguiment tutorial més exhaustiu de l’alumnat.

Tutories individuals: tots els tutors/es individuals disposen dins el seu horari d’espais per tal de realitzar i assegurar un acompanyament molt personalitzat i individual de l’alumnat,

Tutoria grupal: tots els grups tenen 1 hora de tutoria grupal a la setmana en la qual es realitzen dinàmiques encaminades a garantir una bona convivència entre els membres del grup i un bon creixement personal. 

Xerrades i tallers: al llarg del curs es fan diferents tipus de xerrades relacionades amb temes com la sexualitat, les addiccions, les relacions entre iguals, la resolució de conflictes, els hàbits saludables, la sostenibilitat… A part, de xerrades vinculades directament als sabers de les matèries.

La nostra escola aposta per projectes educatius innovadors que inclouen programes d’intercanvi amb un institut de França, iniciatives de sostenibilitat, projectes de recerca, i activitats de voluntariat dins del Projecte Aprenentatge Servei, entre d’altres. Aquests projectes permeten als alumnes aplicar els coneixements adquirits a l’aula a situacions reals, fomentant una comprensió més profunda i un compromís actiu amb la societat i el medi ambient. A més, impulsem la participació en concursos acadèmics i científics per estimular l’excel·lència i la competitivitat sana.

El nostre compromís és oferir una educació de qualitat que prepari els nostres alumnes per ser ciutadans responsables, crítics i compromesos amb el seu entorn. L’etapa de Secundària a la nostra escola és una experiència enriquidora que impulsa el desenvolupament acadèmic, personal i social dels joves, preparant-los per a un futur ple d’oportunitats. El nostre objectiu és garantir  un ambient d’aprenentatge segur, inclusiu i motivador on cada estudiant pugui assolir el seu màxim potencial i, a la vegada, preparar-lo pels estudis postobligatoris.

PER MÉS INFORMACIÓ, CONTACTA AMB NOSALTRES

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l’escola.
CreaEscola Quality Certificate for Education Website