EL COMENÇAMENT D'UN VIATGE APASSIONANT
(DE 0 A 3 ANYS)
La nostra llar d'infants
A l’etapa 0-3 anys, oferim un espai càlid i acollidor on els infants puguin començar el seu viatge d’aprenentatge, respectant la seva ritmi natural i afavorint el seu desenvolupament integral.
La nostra escola segueix el marc legal establert en el Decret d’Educació Infantil de Catalunya, que garanteix una atenció educativa de qualitat, centrada en les necessitats dels més petits.
- Un enfocament global i integrat, en els nens són protagonistes del procés d’aprenentatge.
- La importància de l’exploració i el descobriment a través del joc, com a principal eina d’aprenentatge.
- L’acompanyament emocional i la creació d’un entorn segur i de confiança, tant per als infants com per a les famílies.
El nostre projecte educatiu
La nostra escola es basa en els principis de la proposta Educativa Vedruna, inspirada en els valors, que promou una educació que valora la persona.
A l’etapa 0-3:
- Respecti pel ritme individual: Cada infant és únic, i eduquem respectant els seus temps i necessitats, per potenciar l’autoestima i autonomia.
- Entorn i relacions properes: Creem un clima familiar, senzill i alegre, on les relacions interpersonals són clau per a l’aprenentatge.
- Aprendre jugant: Sabem que el joc és la base de l’aprenentatge en aquestes edats, i per això dissenyem espais sobre l’experimentació, la creativitat i la curiositat són l’eix central.
Serveis a la Llar d'Infants
A Vedruna Berga, la salut i el benestar dels infants són una prioritat, i per això oferim un servei de cuina pròpia que garanteix una alimentació equilibrada, saludable i adaptada a les necessitats de cada infant.
El nostre equip de cuiners/es està assessorat per dietistes, amb l’objectiu de dissenyar menús variats i nutritius que afavoreixin un desenvolupament saludable. Aquest acompanyament professional ens permet tenir en compte les singularitats dels infants, adaptant els menús per a aquells que tenen al·lèrgies, intoleràncies o altres requisits alimentaris especials.
Acompanyament personalitzat en tot moment
Sabem que els àpats són un moment clau en la jornada dels infants, no només per l’alimentació sinó també per l’aprenentatge d’hàbits saludables i d’autonomia. És per això que, durant els àpats, els infants estan acompanyats en tot moment per l’equip de mestres de la llar. A través d’aquest acompanyament, els mestres promouen hàbits saludables, el respecte pel menjar i fomenten la convivència durant l’hora de dinar.
Menús equilibrats i variats
Cada dia, preparem menús variats i equilibrats, amb productes frescos i de temporada. Ens assegurem que els àpats siguin nutritius, però també atractius per als infants, tot fomentant una relació positiva amb el menjar.
Creiem que una bona alimentació és fonamental per al desenvolupament integral dels infants, i estem compromesos a oferir un servei de cuina que compleixi els estàndards més alts de qualitat i cura.
A l’etapa 0-3 anys, el descans és fonamental per al benestar i el desenvolupament saludable dels infants. A Vedruna Berga, reconeixem la importància de respectar els ritmes naturals de cada nen/a, i per això oferim un espai de descans després dels àpats, on els infants poden fer la seva migdiada en un entorn tranquil i acollidor.
Beneficis del descans per als infants
La migdiada no és només un moment de descans físic, sinó també una part essencial del seu desenvolupament. Alguns dels beneficis principals inclouen:
- Ajudar al desenvolupament cerebral: Durant el son, el cervell processa i consolida la informació que els infants han après durant el matí.
- Afavorir el creixement físic: El son és crucial per a la producció d’hormones de creixement, especialment a aquestes edats.
- Millorar l’humor i la concentració: Els infants que fan la migdiada estan més tranquils i tenen més energia per participar en les activitats de la tarda.
- Fomentar hàbits saludables: Aprendre a reconèixer la necessitat de descansar forma part de l’adquisició d’hàbits de vida saludables que els acompanyaran al llarg de la vida.
Un espai adaptat per a la migdiada
Disposem d’un espai còmode i segur, especialment dissenyat perquè els infants puguin descansar amb tranquil·litat. Els infants estan acompanyats en tot moment pel nostre equip educatiu, que vetlla pel seu confort i benestar. Aquest acompanyament assegura que el moment de la migdiada sigui una experiència positiva i relaxant per a cada infant.
Respectem els ritmes individuals de cada nen/a, adaptant la durada de la migdiada segons les necessitats de cadascun d’ells, assegurant que tots puguin gaudir d’un descans reparador.
PROPERA A LES FAMÍLIES: A Vedruna Berga, creiem fermament que l’educació és un camí compartit entre la llar d’infants i les famílies. És essencial establir vincles de col·laboració on, conjuntament, acompanyem el creixement dels vostres fills i filles. Junts fomentem l’adquisició d’una autonomia indispensable per formar persones capaces i segures.
LA NOSTRA MIRADA: La mirada dels infants és pura, sincera, i ens mostra constantment les seves emocions i necessitats. En cada petit pas, hi ha un gran progrés. El nostre Projecte Educatiu parteix d’aquesta mirada única per ajudar-los a créixer en totes les seves dimensions, respectant els seus interessos i necessitats.
L’ACOMPANYAMENT: L’educador/a és una figura clau en el procés de creixement dels infants. Els mestres acompanyen cada infant perquè se senti reconegut/da, estimat/da i acceptat/da, creant així un ambient segur per al desenvolupament de totes les seves capacitats de forma integral i harmoniosa.
L’AUTONOMIA: Considerem fonamental que els infants siguin autònoms i tinguin la llibertat per descobrir el món al seu ritme. A través d’hàbits quotidians com la higiene, l’alimentació o el descans, els ajudem a desenvolupar un aprenentatge funcional que desperta la seva curiositat innata per explorar i aprendre.
L’ENTORN: Eduquem en un clima positiu i acollidor, on cada infant creix en un entorn familiar i motivador. Relacions basades en l’optimisme, l’alegria i l’empatia són la base per a un ambient on cada nen/a pot créixer feliç i segur/a.
ELS ESPAIS: Els espais educatius de l’escola són també una eina d’aprenentatge. Tenim cura de crear ambients harmoniosos, relaxants i estèticament cuidats, que fomentin la creativitat i el pensament crític dels infants.
ELS MATERIALS: L’ús de materials adequats és essencial per fomentar l’experimentació i l’observació. Proporcionem elements que permeten als infants imaginar, crear i explorar el món amb llibertat, potenciant el seu desenvolupament a través dels sentits.
EL TEMPS: Entenem que cada infant té un ritme d’aprenentatge únic. Promovem una educació “lenta”, on prioritzem la qualitat de cada experiència educativa per sobre de la quantitat. Respectem els ritmes individuals i donem a cada nen/a el temps necessari per créixer i aprendre al seu propi ritme.
LA DIVERSITAT: La diversitat és un valor enriquidor a la nostra escola. A l’etapa 0-3, treballem en espais i ambients que afavoreixen una atenció personalitzada, respectant les necessitats i ritmes individuals de cada infant, tant en activitats lliures com dirigides.
ELS APRENENTATGES: El joc és la base de l’aprenentatge en aquesta etapa, i els infants són els protagonistes actius del seu procés d’aprenentatge. A través del joc, treballem competències emocionals, socials, motrius i cognitives, seguint el model de les intel·ligències múltiples per tal que cada nen/a pugui desplegar el seu màxim potencial.
El dia a dia a la Llar d’infants gira entorn de l’adquisició d’hàbits i rutines, els quals faciliten el desenvolupament, l’autonomia i el benestar dels infants, organitzant així la distribució del temps. Moments com el canvi de bolquers, l’hora dels àpats o el descans són essencials pel desenvolupament autònom dels infants. Ells són els protagonistes de la seva pròpia acció i, per tant, són ells qui marquen el ritme del seu procés vital.
Des de la Llar s’acompanyen aquests processos respectant els interessos de cada infant i deixant que es desenvolupin al màxim i de manera autònoma totes les seves capacitats. Per això, procurem crear una atmosfera tranquil·la i agradable en la qual els adults oferim un espai acollidor i de relació, i on es respecta el ritme individual de cada infant.
Les propostes educatives consisteixen en diverses propostes de treball on els nens i nenes escullen l’espai o l’activitat d’una manera més lliure. A cada espai hi ha una o dues mestres que observen i acompanyen als infants.